Je levný luxus příliš drahý? 

11.01.2018

Mým názorem je, že styl není o značkách ani o penězích. Pokud máte styl a vkus, dokážete se dobře oblékat i v rámci skromného rozpočtu. Stejně tak je ale pravdou, že zajímáte-li se
o módu, dříve nebo později narazíte na exkluzivní designérský kousek, nad kterým vaše srdce zaplesá. 

Luxus jen pro vyvolené

Jakkoliv se móda může někomu zdát jako povrchní odvětví, jedná se o umění stejně tak jako design nebo architektura. A tak jako lidé žasnou při pohledu na moderní budovy věhlasných architektů, tak se jiní zamilovávají do proslulých lodiček s červenou podrážkou od návrháře Christiana Louboutina. Jeho i další slavné obuvníky vám přiblíží tento článek.

Všechny exkluzivní produkty, které nejsou určeny masám, mají též velmi exkluzivní ceny. Tak si udržují punc luxusu a ojedinělosti a my se musíme smířit s faktem, že mnohé z těchto skvostů nám zůstanou navždy zapovězené.

Některé ze známých světových oděvních značek naše prosby zdánlivě vyslyšely a přiblížily své zboží i nám smrtelníkům v rámci kolaborací s levnějšími oděvními řetězci.

Sláva a bída kolaborací

Nejdiskutovanější spolupráce jsou již dlouhodobě ty, které má na svědomí švédská značka H&M. Za posledních čtrnáct let se jí totiž podařilo získat na svou stranu pěknou řádku návrhářů, jako jsou třeba Stella McCartney, Karl Lagerfeld či značky Jimmy Choo nebo Lanvin. Dle mého zatím nejkontroverznější byla spolupráce s módním domem Balmain, jejíž produkty byly v obchodech k dostání v roce 2015. Původní záměr přiblížit exkluzivní značky širšímu publiku zákazníků se jaksi minul účinkem, protože několik minut po uvedení kolekce online se web zhroutil pod náporem zákazníků.

Kolekce byla sice k dispozici i ve vybraných obchodech řetězce. Ale ti, kteří vystáli hodinové fronty před obchody, nasadili doslova vlastní život při honbě za jakýmkoliv kouskem kolekce. Videa zákazníků bezhlavě běhajících po obchodu a srážejících vše a všechny, které jim přišli do cesty, dodnes baví online publikum po celém světě.

Značka sklidila též kritiku za velmi vysoké ceny oblečení této kampaně, které byly až desetinásobné od standardních cen řetězce. Přesto se však prodávaly jako housky na krámě.

Lichá je však domněnka, že si za výhodnou cenu pořizujeme kvalitní kousek světoznámé značky. Není totiž žádným tajemstvím, že i přesto, že se návrhář pod kolekci podepsal, mezi materiálem a zpracováním kousku pro kampaň s levným módním řetězcem a tím, který koupíte v drahém módním domě, je propastný rozdíl. O více či méně povedených kolaboracích se můžete dočíst např. zde.

Svítá na lepší časy?

Zdá se, že se chybami učí nejen člověk, ale i H&M. Poslední uvedená kolaborace s módním domem Erdem byla výrazně lépe zorganizovaná. Osvědčil se systém postupného vpouštění skupinek zákazníků do obchodů a celková atmosféra prodeje byla civilizovanější. Na otázku, proč jsou kousky v této spolupráci dražší, než bývá normou, návrhář odpověděl, že si stojí za jejich vysokou kvalitou, která byla tím hlavním, co od H&M požadoval.
Erdem pro H&M též poprvé vytvořil i pánskou kolekci, která jinak není jeho doménou. Tím se tato kolaborace stala pro zákazníky ještě zajímavější.

Tenisky od Rity Ory, pantofle od Rihanny

Důkazem, že spolupráce frčí, je fakt, že za poslední rok jako by se s nimi roztrhl pytel. Známé značky spojují svá jména s celebritami a hudebními hvězdami, které mají do návrhářů sice daleko, ale jejich široká základna fanoušků zajišťuje značce výrazné zviditelnění. Sportovní oblečení, doplňky a tenisky s výraznou grafikou a celoplošnými tisky z návrhů Rity Ory pro Adidas se cenově příliš nelišily od ostatních kousků značky. Nicméně cena gumových pantoflí Fenty navržených Rihannou pro Reebok, která se vyšplhala téměř na tři tisíce korun, mě slušně řečeno překvapila.

Jisté ale je, že tento trend kolaborací různých značek a známých osobností má stoupající tendenci a dočkáme se tak možná ještě mnohých překvapivých spojení. 

© 2018 Módní blog. Ušila vám na míru Petra Balounová.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky