Proč už nenakupuji ve slevách

11.01.2018

Přiznávám se bez mučení. Není tomu tak dávno, co mi obří červené nápisy SLEVA ve výlohách a procenta částek padající (zdánlivě) hluboko pod původní cenu zrychlovaly tep a brala jsem obchody útokem.
Povánoční a jiné sezónní výprodeje, speciální slevové dny a akce byly moje žně a vždycky jsem zažívala ten blahý pocit, kolik jsem vlastně ušetřila. Byla jsem pyšná na to, jak mi kamarádky říkaly, že já vždycky umím najít skvělé kousky za pár korun i na tom posledním štendru v obchodě, na který se ony ani nepodívají.
Jenomže časem jsem zjistila, že mám skříň plnou věcí, které mi zas až tak dobře nesedí, nemám je k čemu nebo kam nosit, mají stále původní visačky a tak nějak jsou celkově úplně
k ničemu. Pokud se v tomto popisu vidíte, neklesejte na mysli. Naučím vás, jak se vyhnout těmto slevovým léčkám.

Každá sleva má svůj důvod 

Když se nad situací a důvodem slev racionálně zamyslíte, během chvilky vám bude jasné, že každé zlevněné zboží se do slev dostalo z jistého důvodu. Když pominu fakt, že objektivně není ve stoprocentní kvalitě, důvodem často bývá právě sezónnost, která je u oblečení zásadní.

Modely, které nahradily jiné, aktuálnější kousky, prostě už tak nefrčí. Proč byste si dobrovolně kupovali něco, co se už nenosí?
Dalším možným důvodem, proč prodejci nemohou prodat některé kousky, je nedostatečný výběr velikostí. Pokud obchod již nemůže nabídnout konkrétní boty od většiny dostupných čísel, zbývající páry se jednoduše zlevní, aby se artikl dříve vyprodal. 

A tak se vám, stejně jako už několikrát mně, lehce stane, že máte v botníku nádherné lodičky Prada, v kterých budete vypadat jako filmová hvězda a až si je obujete, nikdo vám neodolá. Mají jen tu drobnou vadu, že jsou o půl čísla menší a nedojdete v nich ani na konec ulice. Jenomže copak jste je tam za tu 75% slevu mohla nechat?!

Nejčastějším vysvětlením toho, proč kupujeme oblečení, které pak nikdy neoblékneme, je fakt, že kvůli nižší ceně ignorujeme "vadu", kterou zboží má. Přehlížíme to, co se nám na oblečení nezdá a vyzdvihujeme jeho zdánlivé přednosti.
O tom, že ne každá sleva je opravdovou výhodou pro kupujícího, si můžete přečíst např. zde.

Vraťme se zpět

 Vraťme se zpět do reality do realityDůvod, proč mnoho dam nakupování oblečení tolik baví, jsou fantazie o našem budoucím já. Nákupy jednoduše stimulují naše představy. Ale problémem je, že si často představujeme situace, ke kterým v našem životě mnohdy ani nedojde. Perfektní šaty na VIP párty, trekingové boty nutné k výšlapu Sněžky, komplikované zavazovací plavky, které budou skvěle vypadat na dovolené v Saint Tropez. Tím si tak nějak ospravedlňujeme nákup věcí, které ve skutečnosti vůbec nepotřebujeme.

Samotnou kategorií jsou pak kousky, které vám byly, jsou a budou vždycky malé. Neznám nikoho, u koho by fungovala tahle prapodivná motivace k hubnutí. A v době, kdy si nakupující uvědomí, že těch pět kilo mávnutím proutku nezmizí, je už příliš pozdě danou věc vrátit. Zajímavé je i to, že podle britské studie zmiňované v tomto článku, má každá Angličanka ve skříni až dvanáct kousků oblečení, které neodpovídají její velikosti.

Držte se seznamu

 Ráda si dopředu píšu nákupní seznam do supermarketu. Vím přesně, které produkty mi v ledničce chybí, nikdy tak nezapomenu na žádnou věc a zároveň se mi většinou podaří nekupovat zbytečnosti.
Tohle pravidlo se dá velmi dobře aplikovat i na nákup oblečení a zachrání vás od skříně praskající ve švech, ve které současně není nic kloudného na sebe.
Vytvořte si v hlavě (nebo klidně i na papíře) seznam kousků, které vám reálně ve skříni chybí a ty si postupně pořizujte. Vyhnete se tak unáhleným koupím a naopak si postupně vytvoříte funkční šatník.
Dbejte přitom na kvalitu a neslevujte z nároků na danou věc. Pokud není přesně podle vašich představ nebo vám nesedí tak, jak byste chtěli, nekupujte ji. Naštěstí jsou v dnešní době obchody plné produktů a tak dříve či později narazíte na kousek, který vám bude dělat roky radost a zaslouží si čestné místo ve vaší skříni.

© 2018 Módní blog. Ušila vám na míru Petra Balounová.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky